Пятница, 29.03.2024, 11:11
Лабораторія славістично-методологічних студій
Главная | Регистрация | Вход Приветствую Вас Гость | RSS
Категории каталога
Мои файлы [2]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 15
Главная » Файлы » Мои файлы

Відділ теорії дитячої літератури
[ ] 08.02.2008, 10:14
Відділ теорії дитячої літератури з січня 2008 року є окремим напрямом діяльності Лабораторії славістично-методологічних студій Тернопільського педагогічного національного університету імені Володимира Гнатюка.
Це інноваційний проект, що в ситуації "Many Posts and Afters Theory" (Пері Нодельман) покликаний знайти методологічне опертя та епістемологічні перспективи для відносно нового об’єкта української гуманітаристики  –  дитячої літератури.
Закроєна від початку як переплетення словесних текстів з особливими практиками їхньої (ре)презентації, візуалізації, (пере)адресування, опосередкування, адаптації, рецепції, використання/споживання, дитяча література якнайчастіше потрапляє до прокрустового ложа саме традиційного (дескриптивного) літературознавства, що перетворює її на одномірний, утилітарний, а відтак позасистемний літературний факт (коли береться як жанрова чи вікова рубрика літератури). Одначе цей дискурсивний феномен, виказуючи пороги та глухі кути високої теорії, насправді побільшує нашу наукову чутливість стосовно живих літературних практик, ревізує уявлення про межі літератури та її дисциплінарні виміри, перевизначає критерії цінності в мережах письма і читання. Відтак дитяча література потребує відповідального і відповідного стереоскопічного підходу, сучасної парадигматичної теорії, що змінила б, окрім середнаукових регулятивів, ще й самі пізнавальні настанови гуманітарних досліджень у глобальну інформаційну добу.

Ключові завдання проекту – концептуалізувати  уявлення про те, що дитяча література транслює та водночас конструює значення дитинства на різних культурних перехрестях в історії людини/людства, і застановити принципи функціонального підходу до цієї динамічної соціокомунікативної ділянки культури.


Головні функції  відділу теорії  дитячої літератури:
  1. вироблення культурних засад наукового сприйняття та обстоювання феномену дитячої літератури;
  2. визначення  теоретичних принципів студій дитячої літератури, їх цілісної методології та конкретно-історичних методів;
  3. віднайдення вдумливих та креативних дослідників-партнерів, чутливих до сенсотворчих засад дитячої літератури;
  4. налагодження наукового діалогу з міжнародними дослідницькими спілками;
  5. акумулювання інформації про наукові ініціативи та інноваторів у різноманітних галузях знання, в епіцентрі яких опиняється дитяча література;
  6. об’єднання небайдужих до проблем дитячої літератури, дитячої книги та дитячого книговидання фахівців та форматування простору їхніх комунікацій (інституціалізація діяльності задля подолання маргінальності – мислення, академічних та громадських позицій);
  7. участь у спеціальних дослідженнях, підготовка експертних систем з дитячої літератури;
  8. комплексна розробка проблем читання, передусім дитячого та підліткового, для підтримки, захисту, просування цінностей цього культурного досвіду та його прогнозування на регіональному, державному та міжнародному рівнях;
  9. консультування спеціалістів, котрі працюють у сфері дитячої літератури;
  10. створення бази даних з дослідження дитячої літератури та читання, забезпечення якісного доступу до ресурсних і творчих напрацювань Лабораторії;
  11. сприяння заснуванню Національного центру з проблем дитячої літератури та дитячого читання.
Цей проект Лабораторії славістично-методологічних студій так само є продовженням пошуків Тернопільської літературознавчої школи, до численних здобутків якої належать і справжні відкриття – дослідження субкультурної природи дитячої творчості Тамари Бакіної та актуальної історичності літератури для дітей Руслана Стаднійчука

Автор ідеї  та керівник проекту  –   Ольга Папуша, к.філол.н., доцент кафедри гуманітарних дисциплін ПВНЗ "Тернопільський комерційний інститут" (дисертаційне дослідження "Наратив дитячої літератури: специфіка художнього дискурсу", спеціальність 10.01.06 – теорія літератури, 2004 р.)

Категория: Мои файлы | Добавил: laboratorymss
Просмотров: 2132 | Загрузок: 0 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 4.2/5 |
Всего комментариев: 2
2 Нагорняк Володимир Якович  
0
Як заціпило!!! А називаєтеся-то як:"відділ теорії дитячої літератури"! Мені повезло - я,слава богу,не знав Вас раніше. Запрошую на авторський літературно-філософський сайт "Идароп" -
http://www.idarop.your-wave.com/

1 Нагорняк Володимир Якович  
0
Пропоную: "Казки та загадки дядька Володьки з Херсона",авторське народознавство для дітей "Український рік",поетичні посібники для дошкільнят,
п'єси (були виставами),оповідання,вірші та інше. Спілкуйтеся!!!

Имя *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтов - uCoz